Tuesday, March 5, 2013

IT IS .. PAIN

SALAM,

with the name of ALLAH the most merciful and the most precious..



ape nih? guitar?
opps, guitar and someone plays it.
who's that?


huh *sigh*
that's what i can utter.

why ? haha. laughing but unluckily it feels really empty.
sobbing ? sob .. sob .. sob
it actually make the pain worse.

hari tue, roomate aku cakap

"ya , aku nak belajar main guitar lah" ujar nya dengan bersungguh3.
aku diam.
"kat mane ek nk dapat guitar yg murah? aku serius nak main"
aku senyum.
"kat kedai" jawab ku ringkas dengan iringan gelak kecil.

perbualan kami terus berlanjutan sehingga ke pukul berapa entah apabila roomates yg lain trt serta dlm conversation kiterunk.

malam tuh, aku diam.
duduk mengadap depan tingkap.
feel like rewind ke masa lalu.
mengenangkan segala yang dilalui bersama dia dan dia.

SIAPA ITU?

biarlah rahsia..



-_______________________________________________-

'ya petang nie aku nak main guitar, aku datang rumah kau eh? sambil memutar-mutarkan pensel dia meng'inform kan aku.

' okay, datang jea. mcm tak biasa pulak. hihi.
aku nie tiap2 petang taw tengok kau main guitar'

dari sudut jendela yang bertiraikan curtains yang berwarna kuning itu, aku memerhatikan 'dia' memetik tali guitar tersebut. lagu daripada kumpulan inggeris itu berkumandang.
dan 'dia' membawa lagu itu dengan penuh bersemangat.

aku cuma smile jea dari jauh. seronok tengok 'dia'gembira.
setiap petang 'dia' pasti akan datang memeriahkan suasana di rumah
aku.


'dia' amat meminati muzik.
selalu membuat persembahan dan sering menghiburkan kawan2.
kami memang rapat.
tak kira kat mane atau bila, kami akan sentiasa bersama.
ape2 masalah mmg dia akn cari aku dulu.


'ya, aku nak nih ... nak minta tolong tuh.'
'aku nak main guitar kat bilik music, nanti kau datang tengok eh'
'ya jom jalan sama-sama'



no matter what happens,
its me he will looking for.
tp itu dulu, sekarang its just gone.
maybe 'dia' found someone else that's it much better than me.

i am not hoping for every time calling nor texting.
but at least, remember me ..
you leave me with significant marks.
not a memory that easy to fade away.

i acknowledge, 'dia' really give me a deep
effects. ' dia' treated me like someone else.
i 've never felt so appreciated before this.

back then , aku sedar. dia hanyalah insan biasa yg
mungkin melakukan kesilapan.,
maybe dia have forgotten about what we have gone through .
yet dia maybe dah jumpa somebody that can treat and care more perfectly.

apabila teringatkan kenangan dulu2,
its hurt. very hurt. when you have to lose someone who always take care of you.

sometimes, it just like visual images when thinking that you would come and great me like before.

exactly, GUITAR give a significant value in my life,
related many beloved person in my life.
and the story above simply a piece in my memory box.




may ALLAH bless you friend,
wherever you are,
HE will take care of you. :)

No comments:

Post a Comment